ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ МЕНЕДЖЕРА ІЗ ЗБУТУ 
			 
 
I. Загальні положення 
- Менеджер із збуту належить до професійної групи "Керівники".
 
- Призначення на посаду менеджера із збуту та звільнення з неї здійснюється наказом ___________________ за поданням __________________ з дотриманням вимог Кодексу законів про працю України та чинного законодавства про працю.
 
- Менеджер із збуту підпорядковується безпосередньо _________________.
 
- Повинен знати:
 
- чинне законодавство України та нормативні акти, що регламентують підприємницьку діяльність; 
- комерційне право, методологію аналізу ринкового середовища на мікроекономічному рівні, основні напрями маркетингової діяльності; 
- перспективи та світові тенденції розвитку галузі; 
- порядок підготовки та встановлення господарських зв'язків, методику актово-претензійної роботи, маркетинг та менеджмент, теорію управлінських рішень та комунікацій; 
- економіку підприємства, ціноутворення, логістику, основи рекламної діяльності, етику ділового спілкування; 
- стандарти і технічні умови на продукцію, що виготовляється, умови постачання, зберігання та транспортування продукції; 
- конфліктологію; 
- інформаційні технології менеджменту, економіко-математичні моделі та методи; 
- статистичну звітність, бухгалтерський облік основних бухгалтерських операцій; 
- діловодство; 
- організацію праці та управління, правила і норми охорони праці.
  
- Кваліфікаційні вимоги:
 
- повна вища освіта напряму підготовки "Менеджмент" (магістр, спеціаліст) без вимог до стажу роботи або повна вища освіта (спеціаліст, магістр),  стаж роботи за фахом - не менше 2 років та післядипломна освіта за напрямом "Менеджмент". 
 
- _________________________________________________________________.
 
- _________________________________________________________________.
 
  
 
 
II. Завдання та обов'язки 
- Організовує та координує збутову діяльність відповідно до замовлень і укладених договорів, забезпечує постачання продукції, що випускається, споживачам у встановлені терміни в повному обсязі;
 
- Організовує проведення маркетингових досліджень з вивчення споживчого ринку і його перспектив, формування і розширення господарських зв'язків зі споживачами, проведення аналізу попиту покупців, ступеня задоволення потреб вимог і запитів споживачів на вироби, що пропонуються, рівня конкурентоспроможності продукції на ринку шляхом вивчення і оцінювання потреб споживачів, моніторингу конкурентів;
 
- Бере участь у розробленні маркетингової політики;
 
- Готує пропозиції і розробляє рекомендації щодо підвищення якості і поліпшення споживчих властивостей товарів та послуг;
 
- Бере участь у підготовці проектів перспективних і річних планів реалізації продукції, складанні прогнозів збуту, розробленні рекламної стратегії, програм із формування попиту і стимулювання збуту;
 
- Вносить пропозиції щодо коригування цін на продукцію, що пропонується, обсягів продажу, вибору каналів збуту, способів і часу виходу на ринок;
 
- Бере участь у ярмарках, торгах, виставках, біржах із рекламування і реалізації продукції, що випускається;
 
- Організовує зв'язки з діловими партнерами, забезпечує своєчасне виконання обов'язків перед контрагентами, добирає необхідну інформацію для розширення зовнішніх зв'язків;
 
- Виконує роботу з укладання договорів на постачання продукції і узгодження умов постачання;
 
- Складає заявки, зведені відомості замовлень і асортиментні (номенклатурні) плани постачання;
 
- Аналізує дані з обліку готової продукції на складах підприємства і проводить розподіл по покупцях відповідно до укладених договорів;
 
- Контролює відповідність рівня запасів готової продукції за обсягом і номенклатурою (асортиментом) до встановлених нормативів;
 
- Спільно з технічними службами підприємства бере участь у розробленні технічних умов приймання від виробничих підрозділів готової продукції, її пакування, зберігання і транспортування;
 
- Контролює дотримання правил зберігання і підготовки готової продукції до відправлення споживачам;
 
- Визначає потребу в різних транспортних засобах і робочій силі для своєчасного відвантаження готової продукції та оформлює договори на перевезення продукції з транспортними організаціями;
 
- Організовує і контролює своєчасне відвантаження готової продукції відповідно до укладених договорів;
 
- Бере участь у здаванні, прийманні продукції покупцям (перевізникам) і перевірці її якості, кількості та комплектності, підписує і візує приймально-здавальні акти, супровідні документи;
 
- Вживає заходів із забезпечення своєчасного надходження коштів за реалізовану продукцію;
 
- Одержує і аналізує претензії від покупців щодо невідповідності якості, кількості і комплектності продукції, яка постачається, порушення термінів постачання;
 
- Готує інформацію, необхідну для висунення претензій покупцям за порушення термінів приймання продукції та оплати;
 
- Вживає заходів щодо заміни продукції, яку повернув покупець, її реалізації чи перероблення;
 
- Забезпечує складання встановленої звітності, формує базу даних щодо внутрішньої та зовнішньої інформації із збуту (натуральні і вартісні обсяги; засоби просування товару на ринки, територіальне поширення та терміни його збуту; відхилення і зміни кон'юнктури ринку);
 
- Контролює внесення змін у довідкову та рекламну інформацію.
 
- _________________________________________________________________.
 
- _________________________________________________________________.
 
  
 
III. Права 
 
Менеджер із збуту має право:
- Ознайомлюватися з проектами рішень керівництва підприємства, що стосуються його діяльності.
 
- Брати участь в обговоренні питань, що стосуються виконання його обов'язків.
 
- Вносити на розгляд керівництва підприємства пропозиції щодо покращання роботи, пов'язаної з обов'язками, що передбачені цією інструкцією.
 
- В межах своєї компетенції повідомляти керівництву підприємства про всі недоліки, виявлені в процесі його діяльності, та вносити пропозиції щодо їх усунення.
 
- Вимагати від керівництва підприємства сприяння у виконанні ним посадових обов'язків.
 
- _________________________________________________________________.
 
- _________________________________________________________________.
 
 
 
  
 IV. Відповідальність  
 
Менеджер із збуту несе відповідальність:
- За неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов'язків, а також за невикористання або неповне використання своїх функціональних прав, що передбачені цією посадовою інструкцією, - в межах, визначених чинним законодавством України про працю.
 
- За правопорушення, скоєні в процесі здійснення своєї діяльності, - в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України.
 
- За завдання матеріальної шкоди - в межах, визначених чинним цивільним законодавством та законодавством про працю України.
 
- _________________________________________________________________.
 
- _________________________________________________________________.
 
 
 |